عبدالزهرا مسافر

روش های نوین تربیت فرزندان

روش های نوین تربیت فرزندان

عبدالزهرا مسافر

سلام بر قبر مخفی زهرا
این بنده ی بی وفا، در سایه توجهات ام أبیها (سلام الله علیها) با عنایت خاتم الأنبیاء (علیه وآله صلوات الله) و برای رضایت خاتم الأوصیاء(عجل االله فرجه) بر آن است که در این تارنما با ارائه روش های نوین علمی ،قرآنی به والدین جهت تربیت فرزندانی مهدی باور و مهدی یاور یاری رساند.
امید است که مرضی آن دُردانه یِ یگانه قرار گیرد که رضایت حق تعالی در گروِ رضایت اوست.

«روش تربیت کودک »

حدیث جالبی از پیامبر محبوب خدا صلی الله علیه و آله دیدم که در ذیل بدان اشاره میکنم:

«من کان عنده صبی فلیتصاب له؛

نزد هر کس کودکی باشد، باید با او کودکانه رفتار نماید .»

توجه به این نکته ضروری است که پیامبر صلی الله علیه و آله نفرموده اند: «من کان له صبی؛ هر کس دارای کودکی باشد» تا فقط این حدیث و این گونه رفتار، شامل پدران و مادران گردد؛ بلکه فرموده اند: «من کان عنده صبی؛ هر کس نزد او کودکی باشد» که با این بیان حدیث شامل دیگران، مانند معلمان و مربیان، نیز می گردد.

در «مثنوی مولوی» آمده است:

چون که با کودک سر و کارم فتاد

هم زبان کودکان باید گشاد

«با کودکمان، کودکانه رفتار کنیم»

عبدالزهرا مسافر

نظرات  (۱)

۰۳ تیر ۹۳ ، ۰۴:۰۰ محمد درویش
سلام علیکم...

از کشکولهای مفیدتان خیلی خوشم آمد.. آنها را دانه دانه خواندم و زیر هر چیزی که برای من دارای اهمیت بود خطی گذاشتم... خلیی علاقه دارم تربیت را از نظر اسلام بهتر بشناسم برای اینکه علوم انسانی غرب موضوع تربیت بچه را بر اساس مصلحت دوگانه تعریف میکند... من خیلی از مقالات انگلیسی سایت babycenter را میخواندم ولی احساس کردم که واقعا مکتب اسلام خیلی غنیتر و دقیقتر عمل میکند و آنکه خیلی از داده هاشون مبتنی بر حذف اصول دینیست.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی